Sömlös kundupplevelse och ny näthandelslösning för Gresvig

Kundens många möjligheter att orientera sig och handla digitalt förutom i fysisk butik, har gjort att aktörer i flera branscher nu måste överväga sin närvaro i en mängd kanaler för att kunna vinna kampen om kunden i framtiden. Då Gresvig skulle lansera nya hemsidor och nätbutik för kedjekoncepten G-Sport och G-MAX, slöt de sig till Ateles AB och Lindbak Retail Systems AS för att säkerställa en bra och enhetlig köpupplevelse för kunden i flera försäljningskanaler. Resultatet har blivit en ny och innovativ digital plattform för sömlös handel mellan de digitala och fysiska kanalerna.

För Gresvig var det viktigt att lösningen skulle vara enkel och effektiv för kunden. Det betyder också att kunden skulle få samma erbjudanden och garantier oavsett om handeln sker i fysisk butik, på internet, mobiltelefon eller i kombination mellan kanalerna.

Lindbak levererar en e-handelsmodul som en del av butiksdatalösningen med kundkorg, logistikfunktionalitet, kampanj- och prisberäkning i Gresvig nätbutik. Lösningen integrerades med front-end nätbutik levererad av Ateles AB och baserad på realtidsinformation.

Kundens uttalande: «Det som har varit viktigt för oss i denna process är att etablera en teknisk plattform som möjliggör en så sömlös upplevelse hos våra kunder som möjligt. Det innebär bland annat att information, tjänster och möjligheten att handla ska vara så tydlig och enkel som möjligt i alla kanaler. Vi har också haft fokus på att kunna administrera nätbutiken på samma enkla sätt som våra fysiska butiker. Detta åstadkommer vi elegant när vi använder butiksdata från Lindbak för att styra nätbutiken. Kunden ska få samma goda upplevelse på nätet som i våra butiker och då är det viktigt att priser, varutillgänglighet och annan information är så korrekt som möjligt» säger Arnor Jonasson i Gresvig.

Kundeweb

Kundeweb

Glemt passordet ditt?
Få e-post med nytt passord